NLFR

Platform over de gehele recyclingstroom binnen de Benelux
Bedrijfsoptimalisatie met behoud van alle kernwaarden

Bedrijfsoptimalisatie met behoud van alle kernwaarden

“Soms schrikken klanten, als er verteld wordt dat ik de nieuwe eigenaar van ons bedrijf ben.” Aan het woord is Bas Leemans, eigenaar en directeur van MultiNET in Rijen. Het bedrijf is bekend van de superieure balenpersen die het levert. Het nieuws dat Jos Leemans ruim vier jaar geleden al het estafettestokje heeft overgedragen aan zoon Bas, is sommige klanten ontgaan. “Wanneer er dan geschrokken gereageerd wordt, dan is dat een mooi compliment”, vindt Bas. “Dat betekent dat de klant nog steeds op de vertrouwde manier wordt geholpen.”

Bas is in zijn dagelijks werk nog steeds veel in het veld te vinden, maar is bezig om zijn focus te verleggen. “Ik wil meer aanwezig zijn op de zaak. Mijn specialisatie binnen MultiNET is Unotech, daar ben ik zowel binnen als buiten voor actief. Intern wil ik een aantal zaken gaan optimaliseren.”

De veiligheid van de mens staat bij MultiNET centraal.

 

Sneller, flexibeler en on demand werken

Binnen de optimalisatieplannen van Bas valt onder andere het magazijn. “Door meer onderdelen op voorraad te leggen, kunnen we onze klanten nog sneller en flexibeler helpen. Ook kunnen we nog sneller reageren op storingen. Door juist voorraadbeheer kunnen we op tijd voorraad aanvullen, zodat er nooit misgegrepen wordt”, aldus Bas. Dat houdt het werken in het magazijn overzichtelijk en snel. “Dit kunnen we doen door verworven inzichten uit een uitvoerige analyse van ons voorraadverloop door de jaren heen.”

Vormgeven aan de groei

Eén van de opvallende zaken bij MultiNET is dat er nagenoeg geen personeelsverloop is. Een goed teken, vindt Angelique van der Weijden, medewerker bedrijfsondersteuning. “We hebben twee vacatures voor servicemedewerkers. Die extra handen kunnen we goed gebruiken en het is fijn om verjonging in het bedrijf te brengen. Ook het over en weer delen van kennis is goed.”

Binnen de optimalisatieplannen van Bas valt onder andere het magazijn.

 

MultiNET staat bekend om een transparante relatie met de klant. Bas: “We zeggen wat we doen en we doen wat we zeggen. Onze service biedt een echte meerwaarde, we zijn geen doorgeefluik, maar een betrokken leverancier. Door onze expertise mogen we ook een beetje eigenwijs zijn. We hebben zoveel kennis in huis, dat we de machines, die op zich al heel goed zijn, tot in perfectie zelf aanpassen.” Waar zien we dat in terug bijvoorbeeld, vragen we. Bas antwoordt: “In veiligheid bijvoorbeeld. We monteren ratbestendige kabels, extra deuren die bij calamiteiten toegang geven tot een eventuele verstopping en goede bordessen trappen. De veiligheid van de mens staat bij ons centraal.”

Klanten treden op als ambassadeur

“2019 was een goed jaar en 2020 ziet er ook al veelbelovend uit”, merkt Angelique op.

“Een groot afvalverwerker stond nog op onze verlanglijst omdat hij alleen maar persen van onze concullega had staan. Nu komt er in 2020 ook daar een UnoTech te staan. Hij had bij vier andere klanten van ons navraag gedaan en kreeg overal te horen dat de service van MultiNET uitmuntend is. Dat was de doorslaggevende factor voor hem, om hier te kopen. En daar zijn we toch wel erg trots op.”

Ook Bas ziet dat de klant graag uitdraagt wat het kwaliteitsverschil in service en techniek is bij MultiNET. “Het voordeel dat we hebben als familiebedrijf is dat we allemaal hart voor de zaak hebben, we onafhankelijkheid nastreven en zeer gemotiveerd zijn.” Angelique voegt toe: “Hier is iedereen gelijk, we werken als een grote familie samen, met als doel tevreden klanten.”

Een van de spreuken die door Jos Leemans op kantoor aangeplakt is.

 

“Almost good is wrong as well”

Geen MultiNET zonder Jos Leemans, die bovenstaande uitspraak op kantoor heeft hangen. Het geeft zijn visie weer op kwaliteit. De uitspraak hangt prominent naast een andere uitspraak: “Het leveren van kwaliteit kost geld, het niet leveren van kwaliteit kost kapitalen.” Jos treedt nog steeds op voor MultiNET, in een adviserende rol. “Dat weerhoudt klanten er echter niet van om hem nog steeds rechtstreeks op zijn mobiel te bellen”, zegt Bas lachend. “Ik zou echter iedereen willen adviseren om gewoon via de centrale te bellen. Met de nieuwe koers die we varen wordt iedereen direct en efficiënt geholpen via ons centrale nummer.”

Bijna goed is ook fout.

 

De nieuwe wind die Bas door het bedrijf laat waaien, gaat hand in hand met het behoud van de kernwaarden. Gezelligheid, zowel intern als extern, expertise, leverbetrouwbaarheid, transparantie en kwaliteitsbewustheid zijn zulke kernwaarden. “Onze klanten krijgen de aandacht die ze verdienen en genieten van 40 jaar meedraaien aan de top”, zegt Bas tot besluit.  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details