NLFR

Platform over de gehele recyclingstroom binnen de Benelux
Cloudoplossing voor op- en overslag 
van              grond- bouw- en afvalstoffen             

In 2019 werd een succesvolle 10e editie neergezet met 15% meer bezoekers en ook 15% meer exposanten. Door het evenement een heel jaar te verplaatsen zien we mogelijkheden om deze stijgende lijn door te zetten en een nog beter moment te creëren om elkaar weer face-to-face te treffen. We kijken er naar uit om er samen met u in november 2021 een succesvolle editie van te maken!

Wie gaat u ontmoeten?

Tijdens Vakbeurs Recycling 2021 ontmoet u afvalprofessionals van recyclingbedrijven, bouw- en sloopbedrijven, gemeenten, overheid, industrie, afvalinzamelaars en bedrijven met grote afvalstromen. Bekijk het bezoekersprofiel... FACTS & FIGURES

Bekijk de beschikbare locaties

Met de verplaatsing van de beurs is de beursvloer al gevuld met ruim 90 exposanten. Bekijk snel welke plek nog beschikbaar is voor u. De beschikbare locaties zijn weergeven in het oranje en in de legende ziet u de bijbehorende prijs (inclusief EasyGo Leads). Neem bij vragen gerust contact op. Bekijk de beschikbare locaties hier... BOEK UW STAND

Tip namens Vakbeurs Recycling

ENVAQUA en BRBS Recycling organiseren donderdag 19 november een online TechTalk. Bekijk hier het programma en schrijf u voor maandag 16 november in via deze link.

Cloudoplossing voor op- en overslag 
van grond- bouw- en afvalstoffen 


Toen de wachttijden voor de weegbrug bij Overslagbedrijf Haven Born (OHB, onderdeel van grondverzetbedrijf Leenaerts Born) in 2018 te lang werden, besloot het bedrijf tot de aanschaf van twee extra weegbruggen. Om efficiënt te kunnen blijven werken, besloot Leenaerts de volledige administratie te digitaliseren met de oplossing ACT Online van VanMeijel. “Dat was een logische aanvulling op Metacom, waar we al langer mee werkten.”

Alle informatie is overal en op meerdere devices te raadplegen.

Het 35.000 vierkante meter grote op- en overslagterrein van OHB beschikt sindsdien over een in- en uitgaande weegbrug plus een derde die alleen door eigen chauffeurs wordt gebruikt. Die chauffeurs kunnen hun lading daarop volledig zelfstandig met een app op hun smartphone wegen en registreren. Papier komt er niet meer aan te pas. “We hebben daar dus niemand meer aan de weegbrug nodig”, legt directeur Joyce Leenaerts uit. “En alle begeleidingsbrieven en bonnen zijn nu digitaal. Dat scheelt aanzienlijke hoeveelheden 
papier en beperkt de kans op fouten. Uitvoerders krijgen alle weegbonnen nu direct in hun e-mail. Daarmee hebben we het werk flink kunnen optimaliseren.”

Aan de eigen kade kunnen schepen gelost en gevuld worden.

ACT Online is een cloudoplossing waarmee de volledige informatieverwerking rondom afvalverwerking en containertransport gedigitaliseerd kan worden. De keuze voor ACT Online was niet vanzelfsprekend, Leenarts bekeek ook andere systemen. Maar uiteindelijk bleek de oplossing van VanMeijel het beste in te passen in de bestaande bedrijfssystemen. “We werkten binnen OHB en Leenaerts Born al met Metacom van VanMeijel”, legt Leenaerts uit. “De koppeling met onze planningen en tussen de bedrijven wilden we wel behouden. Maar we wilden er de weeg- en vrachtgegevens aan kunnen toevoegen. Daarvoor bleek ACT Online heel geschikt. Onze eigen chauffeurs stonden ook in de rij voor de weegbrug. Dat is niet efficiënt. En je wilt klanten ook niet te lang laten wachten. Met ACT Online beschikken we bovendien over een beter voorraadsysteem. Dat betekent een betere rapportage, voor onszelf, maar ook voor het bevoegd gezag bijvoorbeeld.” De chauffeurs die nu met een ACT app werken zijn volgens Leenaerts allemaal positief. “We hebben er voor gezorgd dat ze zo weinig mogelijk handelingen hoeven te verrichten. Veel gegevens zijn al voorgeprogrammeerd. Chauffeurs hoeven alleen nog maar het materiaal en de werkopdracht te selecteren en dan wordt de rest automatisch aangemaakt, of dat nu een begeleidingsbrief moet worden of een gewone bon.” Voordeel van die gebruiksvriendelijkheid is dat ook externe chauffeurs gemakkelijk geleerd kan worden hoe de app werkt. Aan de hand van authenticatie is de oplossing toegankelijk voor iedere werknemer die toegang nodig heeft. Het gebruik van ACT Online leidt volgens Leenaerts tot “betere rapportages, snellere en betere communicatie met onze klanten, kortere wachttijden en minder papierwerk, dus duurzamer. En we kunnen nu meer vrachten afhandelen.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details