NLFR

Platform over de gehele recyclingstroom binnen de Benelux
Sneller en productiever slopen met vol hydraulisch snelwisselsysteem

Sneller en productiever slopen met vol hydraulisch snelwisselsysteem

Met de beide Lehnhoff SQE 80 snelwisselaars kan Ripping sneller en efficienter werken en neemt de productiviteit fors toe. 

“Maar voordat je in deze apparaten investeert, is het zaak dat je wel de rest van je uitrustingsstukken op orde hebt”, vertelt Arthur Polak, sales director bij DemTech. “Heb je nog een nieuwe vergruizer nodig, investeer daar eerst in. Deze snelwisselsystemen functioneren optimaal als je ook de juiste tools voorhanden hebt.” DemTech groeit mee met de klanten. Zo zijn er adaptorplaten aangeschaft om ook in de verhuur te kunnen voorzien in het juiste materieel.

Met een vol hydraulisch snelwisselsysteem kan naast flink wat tijd en brandstof ook veel kosten worden bespaard: beschadigde hydrauliekslangen behoren volgens Polak tot het verleden. Dat was voor Ripping dan ook de overweging om wel te investeren. Het bedrijf, dat zich in de afgelopen jaren steeds meer op sloopwerkzaamheden is gaan toeleggen schafte in het verleden al meerdere uitrustingsstukken bij DemTech aan. Zo zijn hun beide sloopkranen – een Etec 832-III met rechte giek en een Case CX330 High Reach Demolition  – uitgerust met Een NPK S-26 XBR betonschaar, NPK E-215 sloophamer, NPK DG-30 sloop-sorteergrijper en NPK G-30J vergruizer.

Het snelwisselsysteem van Lehnhoff onderscheid zich door de verticale manier van koppelen.

Op beide kranen is nu door DemTech een Lehnhoff SQE 80 symmetrisch en volledig hydraulisch snelwisselsysteem gemonteerd. Daarvoor moesten de aanbouwdelen overigens nog wel worden omgebouwd, iets dat DemTech ook voor zijn rekening heeft genomen. Polak: “Nagel Hydraulics heeft geholpen bij de opbouw van de snelwisselsystemen op de machines met de benodigde hydraulische slangen en koppelingen.”

Vijf modellen

“Het Lehnhoff SQE-gamma kent vijf modellen, geschikt voor graafmachines van 12 tot maar liefst 70 ton”, ligt Polak toe. “Ze onderscheiden zich ten opzichte van andere systemen door de verticale manier van koppelen. De VarioLock versie van het systeem loopt van 1.5 ton kranen tot een 130 ton kraan. Maar bij deze variant kan het systeem niet symetrisch worden aangekoppeld.”
Er worden twee blokken door middel van hydraulische druk constant tegen elkaar geperst en zo ontstaat zo een betrouwbare en lekvrije verbinding. Groot pluspunt dat dit type snelwissel een veel grotere oliestroom aan kan en een grotere oliedoorstroomopening heeft. De Lehnhoff SQE 80 kan maar liefst 550 liter olie per minuut aan. Voor de optimale werking van hydraulische hulpstukken van groot belang.
“Bij een ruime doorlaat zal er geen onnodige temperatuursverhoging zijn, wat ten goede komt aan de olie kwaliteit en levensduur van afdichtingen”, legt Polak uit. “En het zorgt ervoor dat er minder brandstof wordt gebruikt.”

Een ander onderscheid met de concurrentie is de mogelijkheid tot ontkoppelen onder druk. Een machinist hoeft dus niet het stysteem drukloos te maken met een extra opgebouwde valve. “Al met al is het ook goede reclame voor Ripping”, stelt Polak. “Goede machinisten zijn lastig te vinden, maar als je over goed materieel beschikt, willen ze graag voor je werken.”   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details