NLFR

Platform over de gehele recyclingstroom binnen de Benelux
Veelzijdig familiebedrijf zet in op papierloos werken

Ben je op zoek naar een gevarieerde en uitdagende functie binnen onze spare parts afdeling? Werk je graag in team en is klantentevredenheid een van jouw stokpaardjes? Dan is deze vacature ongetwijfeld iets voor jou!

Wat ga je doen?

Boeiende karakters, veel onderling respect, zo’n hecht team, dat voelt als familie! Het zorgt ervoor dat jij echt wel staat te popelen om er in te vliegen om je nieuwe collega’s van het magazijn jouw helpende handen te bieden. Op je eerste werkdag leer je hen beter kennen en achterhaal je wat zij precies van jou verwachten.

Wanneer je aan de slag gaat als technisch bediende spare parts ben jij een onmisbare schakel in de service die wij onze klanten aanbieden. Vanaf jouw eerste werkdag zal jij, onder de vleugels van jouw collega’s van het magazijn, geleidelijk aan alle kneepjes van het vak leren zodat ook jij onze klanten op een zo goed mogelijke manier kan helpen.

Filters, lagers, rollen, zeven, … Ze hebben ondertussen geen geheimen meer voor jou. Samen met de klant zoek je uit welk onderdeel van een machine er vervangen moet worden of welke onderdelen hij nodig heeft. Als deze niet voorradig zijn in ons eigen magazijn, ga jij de onderdelen bestellen. Uiteindelijk zorg jij er voor dat de onderdelen correct bij de klant geleverd worden. Hou alles zeker goed bij in ons ERP systeem! Zo zijn de andere collega’s ook op de hoogte.

Ook jouw collega-techniekers zullen beroep doen op jou. Gezien zij regelmatig op interventie gaan bij onze klanten, zorg jij ervoor dat al hun nodige materiaal klaarligt zodat ze zorgeloos kunnen vertrekken. Wanneer ze terugkomen van interventie neem jij de niet-gebruikte stukken terug op in het magazijn. Zo blijft alles ordelijk en overzichtelijk.

Over je profiel

Om de job zo snel mogelijk onder de knie te krijgen heb je al een eerste logistieke ervaring achter de rug en heb je een technisch onderbouwde achtergrond. Je steekt graag de handen uit de mouwen en zet altijd door, ook al gaat het niet altijd van een leien dakje. Je straalt positiviteit uit, wat een goeie sfeer binnen jouw team bevordert. De klanten helpen is jouw prioriteit. Daarom leer je graag nieuwe dingen bij zodat je hen nog beter kan bijstaan. Bovendien kan je je ook vlot uitdrukken in het Nederlands en in het Frans. Een aardig mondje Engels is mooi meegenomen.

Over het aanbod

We bieden jou een bediendencontract van onbepaalde duur aan waarvan de verloning aangepast wordt aan je kennis en ervaring. Daarenboven krijg je van ons maaltijdcheques, ecocheques, een vergoeding voor woon-werkverkeer en een groepsverzekering. Je werkt in een 40-urenweek binnen een vast schema, telkens van 8u-17u of van 8u30-17u30. Dit betekent dat je 20 vrij te nemen vakantiedagen hebt met daarbovenop 12 ADV dagen.

Join the family

Van Laecke Group is een familiale KMO met jarenlange ervaring en expertise in gespecialiseerde machines voor de recyclage, bouw en agrarische sector. In het breed gamma kun je terecht voor mobiele en stationaire recyclingmachines voor de verwerking van grond- en steenafval van diverse origine, maar ook voor het verwerken van sloop- en groenhout. Vanuit hun 2 vestigingen in de Benelux, nabij Brugge en Utrecht, verzorgen zij onderhoud en service naar de klant.

Doordat we de laatste jaren sterk gegroeid zijn, hebben we gemerkt dat we plaats te kort komen. Daarom hebben we beslist om een nieuw pand te kopen en hier onze nieuwe site van te maken. What’s in for me? Wel, ook het magazijn zal in een nieuw jasje gestopt worden. Het zou dan ook leuk zijn als jij hierbij zou meedenken hoe we dit zo optimaal mogelijk kunnen doen. Jouw inbreng wordt zeker gewaardeerd!

Heb je na het lezen van deze vacature evenveel zin als ons om er samen in te vliegen? Vul onderstaand sollicitatieformulier in of mail je cv naar natalie@vanlaeckegroup.com. Bellen mag natuurlijk ook altijd op 050 55 67 60.

Veelzijdig familiebedrijf zet in op papierloos werken

Ruim twaalf jaar geleden al zette Reko Raalte de eerste stappen om met behulp van software van VanMeijel interne processen verder te stroomlijnen. Het veelzijdige familiebedrijf maakt nu met diezelfde ICT-partner een verdere digitaliseringsslag en kan op bijna alle afdelingen volledig papierloos werken.

Altijd en overal informatie registreren via je telefoon of tablet.

Reko Raalte is in 1969 opgericht en bestaat uit een aantal afdelingen die onderling sterk met elkaar verbonden zijn. “We zijn actief in het grondverzet, grondsanering, transport, afvalcontainers, sloopwerken en asbestsanering, hebben een eigen zandwinning waar we fracties zeven, wassen en scheiden, en kunnen op ons terrein mobiel zeven en puin breken”, vertelt Lourens Riemens, controller bij Reko Raalte, enthousiast. “Daarnaast beschikken we over een afvalbrengstation voor onder andere puin, bouw- en sloopafval, bedrijfsafval, asbest, huishoudelijk afval en groenafval.” 

Metacom

Het familiebedrijf wordt geleid door de tweede generatie, maar de derde generatie is ook al werkzaam binnen het bedrijf. “Kenmerkend voor ons bedrijf is niet alleen de platte structuur, maar ook de aandacht voor digitalisering”, zegt Riemens. “Het wordt gedragen door de hele organisatie. Al vele jaren overigens. Twaalf jaar geleden werden de eerste stappen al gezet om de interne processen te stroomlijnen. Op dat moment werkte de wegenbouwafdeling al met de calculatiesoftware van VanMeijel, maar de financiële administratie werd in een ander pakket geregeld en ook de weegbrug, containeradministratie en planning stond in verbinding met weer een andere appli­catie. Oftewel: drie verschillende systemen die niet met elkaar communiceerden. Dat kon efficiënter, wist VanMeijel. In Metacom, het ERP-systeem, kan namelijk ook de planning en financiële administratie worden geregeld. Dit maakte dat VanMeijel ons een compleet systeem kon aanbieden met alle ‘ingrediënten’ die wij nodig hadden. We zijn destijds als eerste bedrijf live gegaan met het ­systeem dat we nog steeds naar volle tevredenheid inzetten.”

De zandwinning van Reko Raalte.

Stap voor stap verder digitaliseren

De laatste jaren begon het weer te kriebelen bij Reko Raalte. “Je hoort in de markt veel ‘geluiden’ over papierloos werken en dat leek ons ook wel wat”, zegt Riemens. “Gezien de vele af­delingen met veel overlap is dit geen gemakkelijke opdracht. Omdat het gras altijd groener lijkt bij een ander, hebben we behalve met VanMeijel ook gesprekken gevoerd met een andere partij. Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat onze ‘huisautomatiseerder’ nog steeds de beste keuze is.” In het afgelopen anderhalf jaar heeft Reko Raalte behoorlijke stappen gezet in de digitalisering van processen. “We hebben het wel in verschillende fasen opgeknipt. Zo zijn we begonnen met het digitaliseren van de urenregistratie en interne processen van ons personeel, met uitzondering van de chauffeurs. Daarbij is samen met VanMeijel en een kleine groep medewerkers een testfase doorlopen om de pijnpunten bloot te leggen. Die zijn opgelost om vervolgens stapsgewijs het aantal gebruikers op te voeren. Begin 2021 was iedereen live en konden we binnen een paar weken het papierwerk afschalen.”

Papier is achterhaald

De eerste kennismaking met het digitaliseren van processen is volgens Riemens redelijk vlot ver­lopen. “De volgende stap was om de chauffeurs papierloos te laten werken. Voorheen kreeg een chauffeur een stapel papier mee, onderweg en bij de weegbrug werd er nog veel meer papier overhandigd en vervolgens diende de chauffeur ook zijn uren nog te registreren. We hebben ervoor gekozen om die stappen digitaal uit elkaar te trekken: een app voor de urenverantwoording, de werk­opdrachten en automatisch wegen op onze locatie in Raalte. De chauffeur hoeft zijn vrachtwagen dus niet meer uit. Sterker nog, de weeggegevens zijn direct zichtbaar online en komt na accordering direct in de administratie terecht. En chauffeurs en klanten die afval komen storten, hebben voortaan met één druk op de knop de weegbon in de mail. In het begin was men nogal sceptisch, maar het is gebleken dat men het veel prettiger vindt op deze manier. De planning, werkopdrachten, urenregistratie,… alles verloopt digitaal en zit direct in de administratie. Werken met papier is echt achterhaald”, lacht Riemens.

Controlemeldingen

Het digitaliseren van de afvalcontainers bracht wat meer uitdagingen met zich mee, weet ­Riemens. Reko Raalte wil namelijk weten waar de ruim 500 containers zich bevinden. “In het verleden gebeurde dat op papier en werd de locatie handmatig overgenomen met kans op fouten. Dat is nu verleden tijd. Het systeem is zelfs zo geperfectioneerd dat wanneer een chauffeur het containernummer invoert en de container niet staat waar deze hoort te staan, dat er automatisch een melding wordt gegenereerd. Daarmee vindt veel eerder in het proces al een controle plaats, kunnen eventuele fouten eerder worden gecorrigeerd en kan de factuur sneller de deur uit.” En zo digitaliseert Reko Raalte nog vrolijk door. “De volgende stap is het digitaliseren van de inkoop- en verkoopfacturen. Door dergelijke digitaliseringstrajecten stap voor stap aan te vliegen is het veel beter beheersbaar. Het is bovendien belangrijk om zelf de regie te houden, nieuwe applicaties uit te testen met een kleine groep en vervolgens anderen hierin mee te nemen. Dat is absoluut noodzakelijk voor een goede acceptatie bij gebruikers.”  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details